Ofte stilte spørsmål

På denne siden finner du informasjon om Alltid Sikker. Har du et spørsmål du ikke finner svar på her, kan du bruke kontaktskjemaet nederst på siden «Om oss» .

Se hvordan du bruker læringspakkene på Alltid Sikker

Er det nye tema/nytt innhold fra år til år?

Læringspakkene følger årshjulet. Årshjulet har fire faste tema. Hver læringspakke har nytt innhold, slik at selv om det overordnete temaet for kvartalet er det samme, så vil innholdet (undertema, fokusområder, filmer, refleksjonsspørsmål og annet materiale) være nytt.

 

Når får jeg tilgang til neste læringspakke?

Det kommer ny læringspakke i starten av hvert kvartal, dvs. 1. januar, 1. april, 1.juli og 1. oktober. Meld deg på vårt nyhetsbrev, så får du beskjed når ny læringspakke er tilgjengelig. Påmeldingsskjema finner du på fremsiden av alwayssafe.no.

 

Vi har ingen/dårlig internettforbindelse – kan vi laste ned filmene?

Det er dessverre ikke mulig å laste ned eller få tilsendt filmene. Hvis du sliter med avspilling grunnet dårlig/manglende internettforbindelse anbefaler vi å bruke tannhjulet i videospilleren til å nedjustere oppløsningen, det gjør det lettere å laste inn og spille av filmen. I tillegg kan det hjelpe å åpne siden med filmen god tid i forveien, start filmen og sett så på pause slik at filmen får tid til å laste inn før den skal spilles av. Sørg for at det ikke er andre prosesser som tar for mye båndbredde samtidig (f.eks. andre nedlastinger, oppdateringer, strømming, flere nettlesere og faner osv.).

 

Hvordan får jeg kopi av svarene vi har sendt inn?

På siste side i skjemaet, etter at dere har svart på siste spørsmål og trykket ‘Send’, kan du hake av for å motta en kopi av bevarelsen dere har lagt inn. Legg inn e-postadressen du ønsker å sende kvitteringen til, og ta gjerne vare på kvitteringen i deres HMS-system e.l. for videre oppfølging. Hvis du har gjort dette, men ikke mottatt kvitteringen i din innboks, husk å sjekke søppelfilteret. Kvitteringen kommer fra [email protected].

 

Hvordan behandles data i Alltid Sikker?

BehaviorLab AS er ansvarlig for håndteringen av all informasjon på vegne av Alltid Sikker og dets samarbeidspartnere. Det enkelte selskap kan be om å få eksportert egne data. Les mer om personvern her.

 

Kan vi få tilgang på data fra vårt selskap?

Ta kontakt med BehaviorLab på [email protected] eller bruk kontaktskjemaet nederst på siden «Om oss» om du ønsker tilgang til data fra ditt selskap.

 

Finnes det bilder eller andre ressurser vi kan bruke for intern promotering av læringspakkene?

Bilder av årshjulet på norsk og engelsk kan du laste ned her. Ta kontakt med BehaviorLab på [email protected] eller bruk kontaktskjemaet nederst på siden «Om oss» om du ønsker tilgang til andre ressurser for promotering.

 

Hvordan spiller jeg av interaktive filmer?

Avspilling av interaktive filmer krever at du bruker en oppdatert versjon av din nettleser (f. eks. Microsoft Edge, Chrome, Firefox eller Safari). Dersom du ikke har anledning til å oppdatere din nettleser i forkant av møtet, vil du også finne en lenke til en versjon av filmen uten interaktivitet under videospilleren.

 

Hvordan spiller jeg av film i et Teamsmøte med lyd?

For å dele lyd fra din datamaskin i et Teamsmøte, velg ‘Del innhold’, og hak av for ‘Inkluder lyd’ øverst i boksen med alternativer for deling. Les mer om dette her.

 

Finnes det hjelperessurser til onboarding og utrulling av Alltid Sikker, årshjulet og læringspakkene?

Ta kontakt med BehaviorLab på [email protected] eller bruk kontaktskjemaet nederst på siden «Om oss» om du ønsker tilgang til ressurser for onboarding og utrulling av Alltid Sikker, årshjulet og læringspakkene.